niedziela, 17 kwietnia 2011

Zdjęcie

Skąd masz te zdjęcie?- usłyszałam krzyk Maćka dobiegający z pokoju przesłuchań.
Delikatnie uchyliłam drzwi. Maciek od razu mnie zauważył i przerwał przesłuchanie udając się w moją stronę.
- Jakie zdjęcie?- zapytałam.
Maciek odwrócił wzrok.
- Wolski?!- zmusiłam  go, aby popatrzył na mnie.
Podał mi kopertę. Wyciągnęłam jej zawartość. Było to zdjęcie, moje zdjęcie. Spojrzałam na Maćka, a on powiedział:
- Nic się nie martw.
Kiwnęłam głową.

***Maciek***

Kiedy znalazłem zdjęcie Ady u tego gościa miałem ochotę go udusić, ale jedna rzecz w tym mi przeszkadzała. Jestem policjantem, a to do czegoś mnie zobowiązuje.
- Po co Ci te zdjęcie?- zapytałem.
- Żeby powiesić sobie na ścianie.
- Pytam serio?- podniosłem ton.
- Jestem fotografem.
- Dlaczego to zrobiłeś?
- Dla frajdy.
-  Pracujesz dla kogoś?
- Dla św. Piotra.
- Taki dowcipniś z Ciebie.
- Wolski!- usłyszałem głos Pauliny.
- Wrócimy do tej rozmowy i radzę ci się zastanowić nad sensem życia.
- Co masz?- zapytałem Pauliny.
- Nasz pojmany to Mirosław Chuczkowki. Siedział dwa miesiące za kradzież, później zwolniono go warunkowo
- No to teraz zajął się poważniejszymi sprawami.
Wróciłem do przesłuchiwania.
- Mirek, Mirek, Mirek
- Nic wam nie powiem.
- A tu się mylisz. Jesteś na warunkowym a teraz jak dorzucą  Ci zarzuty o morderstwo i próbę usiłowania morderstwa dwóch osób w tym policjantki to na bank będziesz oglądał niebo przez kratki do końca życia. Więc może powiesz dla kogo pracujesz to wyrok zmniejszy się do 25 lat.
- Jakie mam gwarancje?
- Moje słowo.
- Nie wierze psom.
- No to trudno zacznij się przyzwyczajać do życia za kratkami.
- To Jawor.
- Kto?
- Radosław Jawor.
- Skąd go znasz?
- Z więzienia. Siedzieliśmy razem w jednej celi.
- Zlecił Ci te trzy zabójstwa?
- Nie trzy tylko jedno. Tej blondynki.
- To dlaczego zabiłeś Piórkowską i chciałeś zabić Karterską.
- To proste. Radek chciał, aby to zabójstwo wyglądało na przypadkowe, a nie na zaplanowane.


- No to jedziemy odwiedzić pana Jawora.
- No jedzcie, ale Ada…
- Spokojnie.
- Dobra jak chcesz.


- Co ty? Jak to?
- Widocznie twój przyjaciel nie jest taki słowny.
- Zabije go!
- dlaczego chciałeś ją zabić.
- Bo przez nią tu trafiłem.
- Tylko tyle?
- chyba aż tyle.
- skąd wziąłeś jej zdjęcie?
- Co Cię to obchodzi.
- Mów!!
- A co mi zrobisz?
- Zabiję Cię.
- Groźby są karalne.
- Gadaj!
- Myślisz, że wystraszę się jakiegoś pana komisarza?
W tym momencie nie wytrzymałem. Złapałem go za kaptur bluzy i podnisłem z krzesła. Następnie przycisnąłem do ściany ograniczając dopływ powietrza.
- Decyzja?- zapytałem.
- Zrobił je dla mnie kumpel.
- Nazwisko i imię?
- Dariusz Młynkowiski.
Posadziłem go powrotem na krześle i w tej chwili zorientowałem się, że za mną stoi Ada. Szybko odwróciłem się w jej stronę. Stała w bez ruchu. Podszedłem do niej i złapałem za rękę, a następnie przytuliłem.
- Jakie to romantyczne.- skomentował Jawor.
- Zamknij się.- syknąłem po czym zwróciłem się do Ady:
- Chodź musimy odwiedzić jeszcze jednego pana.

Powiem jedno: brak pomysłów.

13 komentarzy:

  1. Super! :)
    Czekam na dalszą notkę, tylko chciałabym, aby m-dzy Adą i Wolskim, coś się działo :>
    Notka świetna, cudowna, i wgl :)
    Pozdrawiam ;*
    Nowa fanka ;0
    Czekam na kolejną notkę ;)

    :D

    OdpowiedzUsuń
  2. notka jest rewelacyjna :]
    prosze o wiecej jak najszybciej

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnna . boska :*** piszesz suprowskie noty

    OdpowiedzUsuń
  4. perfekt ;]
    twoje opowiadania mnie wprost zniewalaja

    OdpowiedzUsuń
  5. pisz szybciutko nastepna notence wykituje

    OdpowiedzUsuń
  6. No brak słów, brak słów. To jest...genialne! Jak fajnie, że wprowadziłaś do opowiadania Jawora. Sabrax wie, że lubię, gdy on tu występuje Xd No a opowiadanie świetne. Fajny pomysł miałaś z ta sprawą. Rzeczywiście wyglądało to jak przypadkowe napaści, a tu proszę. No po prostu cud, miód i orzeszki :*
    Pozdrawiam,
    agusia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialnie, świetniei wgl :D
    Czekam na kolejną :)
    Pozdrawiam :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna notka:)
    Czekam na nexta;]
    Pozdro;*

    Nowa fanka;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brak pomysłów!? Brak pomysłów!? Życzę ci więcej braku pomysłów, bo notka genialna!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. No i fantastycznie. Dziewczyno brak pomysłów wychodzi Ci na dobre, bo notka naprawdę świetna ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. kiedy NN ? Już się doczekać nie mogę. Mam nadzieję, że dziś dodasz coś.

    Proszę. :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy notka?
    Brak pomysłów wychodzi Ci na dobre! ;D
    Czekam na następną!!! :*
    Domagamy się długiej notki! ;)
    Prawda? ;>
    Nowa fanka ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za komentarz ;) Wesołego jajca :*

    OdpowiedzUsuń